قوانین جدید دریافت گواهینامه و رانندگی سال 96

قانون اخذ گواهینامه 96

اخبار راهنمایی و رانندگی از آداب متداول رسیدن به 18 سالگی تمام بعد از گرفتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و کارت کنکور سراسری، ثبت نام برای گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی است. دیگر گذشت آن زمان هایی که هر کسی گواهینامه می خواست می رفت مدت ها در نوبت شهرک آزمایش می ماند تا بالاخره در آزمون سنگ چین، پارک دوبل، دنده عقب رفتن روی خط صاف و گرفتن فرمان و کنترل آن با یک دست سربلند بیرون بیاد و به قول معروف “تصدیق دار ” بشود.

آموزشگاه های آموزش راهنمایی و رانندگی

حالا آموزشگاه های آموزش راهنمایی و رانندگی مهمان محله ها شدند و صبح و ظهر و شب ردیف خودروهایی که در حال تعلیم اصول اولیه رانندگی هستند در کوچه و خیابان و بزرگراه قابل مشاهده است. گرفتن گواهینامه آداب دارد که ریز و درشت آن در سایت پلیس راهور و با یک سرچ ساده در اینترنت به دست می آید.

گواهینامه رانندگی 96

اما چند وقتی هست که گرفتن گواهینامه اندکی سخت شده است. زمزمه هایی به گوش می رسد که با مکانیزه شدن کنترل تخلفات راهنمایی و رانندگی حالا فرصت آن از راه رسیده است که در گرفتن گواهینامه یک خانه تکانی اساسی رخ بدهد؛ اتفاقی که طبق گفته رئیس پلیس راهور ناجا به زودی رخ می دهد و نوگواهینامه ها علاوه بر آموزش های ویژه با محدودیت هایی هم روبه رو خواهند بود تا کمتر شاهد بروز حوادث راهنمایی و رانندگی باشیم.

اعمال محدودیت های تازه برای نوگواهینامه ها

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی دربارهٔ نوگواهینامه هایی که در سال 96 اقدام به دریافت گواهینامه می کنند، به خبرنگار مهر گفت:بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور، محدودیت هایی برای دریافت کنن